سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ افتتاحیه سال تحصیلی جدید و آغاز دوره نقد وهابیت سوم و چهارم موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام)

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیا جایز است که در برابر فرق ضاله ما هیچ فعالیتی نکنیم و ساکت باشیم؟؛ این خلاف غیرت دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه تخصصی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) شعبه خوزستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار کرد: نهم ربیع الاول دو جنبه دارد یک جنبه برائتی و یک جنبه ولایتی که همان تولی و تبری به عنوان دو رکن اساسی مذهب شیعه است؛ زیارت عاشورا که نماد مکتب اهل بیت(ع) است از این دو بعد لازم و ضروری تشکیل شده است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری  به فلسفه  تاسیس موسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) اشاره کرد و گفت: مذهب شیعه به عنوان مذهب حق و مبتنی بر اصول و پایه های الهی و با داشتن منطقی استوار، قوی و کارآمد همواره از سوی دشمنان اسلام و طرفداران اسلام اموی مورد تهاجم قرار گرفته و این افراد تخریب مذهب اهل بیت(ع)، ایجاد شبهه، نفرت، بددلی و بدبینی نسبت به اهل بیت(ع) را در رأس کار خود قرار داده اند. 

وی ادامه داد: در زمان حاضر طرفداران اسلام اموی یعنی جریان وهابیت تکفیری با اینکه در میان مسلمانان از اقلیت برخوردارند و منفور امت اسلام هستند، ولی توانستند با استفاده از قدرت نفت و پول عربستان و حمایت های وسیع و گسترده دنیای استکبار، قدرت پیدا کرده و مشکلات زیادی را برای جهان اسلام به وجود آورند و اگر غیرت مردانی از قبیل حشدالشعبی، بسیج، حزب الله، حیدریون، فاطمیون و زینبیون نبود امت اسلامی زیرچکمه ی صهیونیست ها و وهابیون له می شد. 

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اظهار کرد: البته نسبت به آن همه خرج ها و سرمایه گذاری هایی که استکبار جهانی و عربستان برای این فرقه ضاله کردند موفقیت های بسیار اندکی به دست آورده، ولی با سرو صدای توخالی می خواهند کاری کنند مردم متوجه شکست آنها نشوند. در مقابل الحمدلله طرفداران اهل بیت(ع) توفیقات بسیار فوق العاده ای کسب کردند و طبق برخی آمارها حداقل صد میلیون نفر در سالهای اخیر به مکتب اهل بیت مشرف شدند. این توفیقات ناشی از استواری و ابتنای مذهب اهل بیت(ع) بر فطرت الهی و بنای مستحکم آن است. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در برابر فرق ضاله آیا جایز است که ما هیچ فعالیتی نکنیم و ساکت باشیم؟ این خلاف غیرت دینی است و باید کارهای مختلفی در راستای مقابله با آنها انجام داد که یکی از مهمترین آنها ترببت استاد، محقق و مبلغ چهره به چهره در فضای حقیقی و مجازی و پاسداری از حریم اهل بیت(ع) است که رسالت اصلی موسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) است. 

وی اضافه کرد: شما دانش آموختگان موسسه که وارد این عرصه شده اید به عنوان انسان های منجی نسلی که دچار انحراف شده، قطعا مورد حمایت و توجه امام زمان(عج) قرار خواهید گرفت. 

حجت الاسلام و المسلین حیدری خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا وهابیت در  مرکز خود دچار یک ورشکستگی عجیبی شده و پشت این جریان خالی شده است. بنده دو تحلیل برای اوضاع وهابیت در عربستان به ذهنم خطور می کند تحلیل اول این است که دولت عربستان به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد با طناب پوسیده وهابیت به چاه برود فرجام خطرناکی خواهد داشت و تحلیل دوم هم این که علت ورشکستی وهابیت در عربستان اجرای سند ۲٠۳٠ در این کشور است که به دنبال حذف مذاهب دینی و اسلامی از جامعه، سکولاریزه کردن جامعه و جایگزین کردن سبک زندگی غربی به جای سبک زندگی اسلامی است. 

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت و کادر موسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) خواستار برنامه ریزی برای استفاده از دانش آموختگان موسسه در زمینه تدریس درس نقد وهابیت در مدارس علمیه شد. 

در بخش پایانی مراسم حجت الاسلام دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: اهل سنت در اعتقادات، احکام و اخلاق هر یک به شاخه های متعددی تقسیم می شوند، ولی بخش عظیمی از اهل سنت با وهابیت هم از جهت اعتقادی و هم از جهت عملکردی مخالف هستند، بنابراین از ملزومات مقابله با وهابیت لزوم آشنایی بیشتر با جغرافیای اسلام و حفظ اتحاد بین مسلمانان است.

وی در پایان از تلاش های موسسه تخصصی دارالإعلام لمدرسة اهل البیت (علیهم السلام) شعبه خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha